שבוע סוער פוליטית: כל הפרטים על המפלגות החדשות שיוכרזו

איתי גדסי 1 Comment on שבוע סוער פוליטית: כל הפרטים על המפלגות החדשות שיוכרזו

"הבית היהודי", גל הירש, גני גנץ ואורלי לוי אבוקסיס וזה רק מה שפורסם: השבוע המלא ביותר בהצהרות, נאומים והכרזות פוליטיות של מפלגות חדשות | בחירות תשע"ט

הירש צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבוע פוליטי סוער. מסתמן כי בשבוע הנוכחי מספר מפלגות, חדשות וישנות, יכריזו על מצע מפלגתם ויציינו את הקמתם.

אמש (ראשון) היתה זו מפלגת "הבית היהודי" שהתכנסה, על מאות חברי מפלגתה, בישיבת נחלים וקיימה הצבעה על האופן בו יסודרו חברי הכנסת ברשימת המפלגה לכנסת ה-21. ברוב של מאות, הוחלט כי וועדה מסדרת היא זו שתקבע את רשימת המפלגה וכי המקום השלישי ישוריין לאשה שתייצג את מצביעי "הבית היהודי".

כזכור, במערכות הבחירות האחרונות, עם כניסתם של השר נפתלי בנט והשרה איילת שקד, רשימת המפלגה לכנסת נבחרה על ידי פריימריז. אך כאמור, אתמול החליטו חברי "הבית היהודי" אחרת, זאת לאחר פרישתם של שקד ובנט בסערה מהמפלגה והקמת מפלגת "הימין החדש".

גל הירש, שהכוונה למנותו למפכ"ל לפני שלוש שנים – סוכלה ומאז הוא מתמודד עם חקירה והימשכות הליכי המשפט בעניינו, צפוי להכריז הערב על הקמת מפלגה חדשה בראשותו. אתמול פורסם על ידי זאב קם ב"כאן" כי הירש מנהל מגעים עם בצלאל סמוטריץ' במטרה לאחד את הרשימות ולרוץ במשותף.

מחר בתל אביב, צפוי הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, להודיע על הקמת מפלגתו "חוסן לישראל". גנץ, שעד כה התאפיין בעיקר בשתיקה ובדברים מעטים מאד שנאמרו מפיו על ידי סרטונים, צפוי לדבר ולפרוש את משנתו הפוליטית.

ביום רביעי ברחובות, ח"כ אורלי לוי אבוקסיס, צפויה להודיע על הקמת מפלגתה "גשר". לוי אבוקסיס שסירבה להיכנס עם מפלגתה לשעבר "ישראל ביתנו" לקואליציה או להתפטר, אינה יכולה להתמודד במסגרת מפלגה קיימת אלא רק על ידי מסגרות חדשות. כאמור, ביום רביעי תודיע על מפלגתה החדשה ותישא נאום בו תפרוש את משנתה הפוליטית.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בס"ד

    אנא תקנו לבני גנץ! ולא גני גנץ